Tivolihommissa pyörii aikamoinen leegio turhautuneita sieluja ja kaikkiruokaisia verenimijöitä.
Tivolihommissa pyörii aikamoinen leegio turhautuneita sieluja ja kaikkiruokaisia verenimijöitä. Woody Allen tuntee kaikki tyypit ja alalajit.
Ohjaaja sekoittaa herkullisen sopan, johon heitetään liian nuorena naimisiin mennyt kirjailijanalku, neuroottinen opettaja, tasapainoinen tv-tuottaja, pari eksentristä tähteä ja muutama rakkaudenkipeä nuori nainen.
Tarkoituksena on kritisoida yhteiskuntaa näivettävää julkisuuskulttia. Kaikkien pitää olla sitä ja tätä.
Jenkeissä luultavasti arvostetaan höpöhöpöjulkisuutta enemmän kuin Suomessa, mutta yleispätevää tämä on edelleen, meilläkin. Tärkeää on Allenin oraakkelimaisuus, sillä toistakymmentä vuotta sitten ei Talent, Big Brother ja tositv -julkisuutta edes ollut.
Ihminen toivoo lottovoittoa, joka sitten pelaa hänen elämänsä. Jim Morrison on tästä hyvä esimerkki: ensiksi pitää päästä pinnalle hinnalla millä hyvänsä, mutta samalla hieno taiteilija murhaa itsensä henkisesti.
Kenneth Branagh tekee upean roolin nilviäismäisenä naisiin menevänä ja opportunistisena toimittajana. Hän puhuu kuin ohjaajansa. Tämä luo hauskan ja monimuotoisen taustan koko henkilhahmolle. Myös Leonardo Di Caprio antaa varhaisen näytteen kyvyistään sekopäisenä rocktähtenä.
On makuasia, haluaako tämän nähdä BDnä vai DVDnä. Edellinen on tarkempi, mutta levottomampi. Jälkimmäinen on pehmeämpi ja luonnollisempi. Ei ekstroja. (PS)